KSRG OSP Przygłów

strażacka pasja strażackie życie

Cegiełka do zakupu profesjonalnej pralnicy – prosimy o wsparcie

Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej w Przygłowie składa serdeczną prośbę o wsparcie zakupu profesjonalnej pralnicy dla naszych ratowników oraz wdrożenia profilaktyki antynowotworowej. Pomoc można ofiarować nabywając tzw. cegiełkę o wybranym nominale.

Przygotowaliśmy cegiełki o wartości 50 zł, 100 zł, 200 zł i 500 zł. Cegiełki można łączyć ze sobą i wpłacić ich równowartość. Każdy darczyńca otrzyma wydrukowaną cegiełkę na papierze kredowym, matowym o gramaturze 300 g oraz numerowany certyfikat. Zostanie wymieniony (z imienia i nazwiska lub nazwy firmy/stowarzyszenia) na naszej stronie internetowej oraz pamiątkowej tablicy w miejscu powstania pralnicy.

Formą naszego podziękowania może być również umieszczenie baneru reklamowego na ogrodzeniu (ogrodzenie to znajduje się wzdłuż drogi krajowej nr 12), wykorzystaniu wybranej sali lub pomieszczeń na cele szkoleniowe czy event lub inną formą uzgodnioną pomiędzy naszym zarządem, a darczyńcą.

Numer rachunku bankowego:
naturoBank Bank Spółdzielczy
16 8973 0003 0990 0080 0645 0002

Dane organizacji:
Ochotnicza Straż Pożarna w Przygłowie
ul. Sulejowska 33, 97-330
NIP: 771 162 94 63
tel.: 722 126 533
e-mail: ospprzyglow@gmail.com

w tytule przelewu należy wpisać: wpłata statutowa cegiełka xxx zł – gdzie „xxx” oznacza wartość wybranej cegiełki lub ich sumy.

Z góry dziękujemy za każdą wpłatę! Cegiełki zostaną przekazane po umówieniu się z Darczyńcą (wysyłka lub odbiór osobisty).

Rozstrzygnięcie konkursu – historyczna chwila.

Wykonanie pralnicy dla naszych ratowników jest ogromnie ważne. Od 2019 roku prowadzimy intensywne działania mające na celu pozyskanie środków na ten cel. Złożyliśmy wiele wniosków i odbyliśmy wiele rozmów, ale dopiero w roku 2025, kiedy to pojawił się program dedykowany m.in. na budowę pralnicy, udało nam się pozyskać 70 tys. zł. Środki te pozyskaliśmy z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego. Nasz wniosek został wysoko oceniony i przyznano nam 90 pkt za jego merytorykę, a więc potwierdzono celowość zadania wpisującą się w regulamin programu.

Zarząd Województwa Łódzkiego uchwałą nr 345/25 z dnia 7 maja 2025 r. rozstrzygnął pierwszy otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Województwa Łódzkiego z zakresu bezpieczeństwa publicznego w 2025 r. pn. „Wzmocnienie gotowości operacyjnej jednostek ochrony przeciwpożarowej”. Po blisko 6 latach ogromnej pracy włożonej w pozyskanie środków na pralnicę wreszcie pozyskaliśmy środki dające nam możliwość realizacji zadania. Tak blisko nie byliśmy jeszcze nigdy!

Cała inwestycja zakupu pralnicy wraz z niezbędnymi elementami (w tym m.in. szafy suszarniczej) wyniesie nas jednak 100 000,00 zł. Urządzenia jakie wybraliśmy dedykowane są dla prania ubrań i elementów środków ochrony osobistej (hełmy, pasy, maski itp.) w straży pożarnej. Wiemy, że w pożarnictwie nie ma miejsca na kompromisy i urządzenia te muszą spełniać w 100% swoje zadanie.

Urządzenia te są zgodne z wytycznymi raportu z prac Zespołu Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, powołanego Decyzją Nr 22 z dnia 11 marca 2022 r. sprawie powołania zespołu do opracowania zaleceń dotyczących czyszczenia odzieży dla strażaków Państwowej Straży Pożarnej oraz strażaków ratowników ochotniczych straży pożarnych z zanieczyszczeń chemicznych powstałych podczas pożaru.

Link do raportu: https://www.gov.pl/web/kgpsp/czyszczenie-odziezy

Nie pozostajemy bierni w pozyskaniu wkładu własnego na realizację tak ważnego zadania. Prowadziliśmy m.in. zbiórki elektrośmieci (w 2024 i 2025 roku) oraz otrzymaliśmy środki z 1,5%. Jeszcze nigdy nie prosiliśmy o wsparcie w takiej formie, ale obecna sytuacja finansowa jednostki wymaga od nas takiego kroku.

Dlaczego to zadanie jest tak ważne dla naszych ratowników można przeczytać w naszym artykule z 2021 roku. Link wstawiamy poniżej.